Urządzamy gabinet. Jakie meble biurowe sprawdzą się najlepiej?

Jeśli wykonujemy pracę biurową, gabinet to dla nas jedno z najważniejszych miejsc codziennego funkcjonowania. Od tego, jak jest urządzony, zależy komfort naszej pracy, a zatem także i jej wyniki. Jeśli przestrzeń biurowa jest źle zaprojektowana, a przebywanie w niej jest nie tylko nieprzyjemne, ale też uciążliwe, nie ma się co dziwić, że nie umiemy się skupić na wykonywaniu swoich obowiązków. Jak urządzić biuro, żeby to sprzyjało wysiłkowi umysłowemu? O jakich meblach nie możemy zapomnieć, planując wyposażenie biura? Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę urządzając gabinet – czy to w dużej firmie, czy w kąciku w salonie.

Meble gabinetoweDobry plan to podstawa

Zanim przystąpimy do wybierania mebli, warto zacząć do pobrania dokładnych wymiarów przestrzeni, którą mamy do urządzenia, a następnie zastanowić się co będzie nam potrzebne. Czy wykonujemy pracę, która wymaga dużego blatu, czy wystarczy nam niewielkie biureczko? Jak dużo regałów będziemy potrzebowali?

Zróbmy listę potrzebnych mebli biurowych, a następnie zastanówmy się, jak je ustawimy. Pamiętajmy, że na ekran komputera nie może padać światło, które utrudniałoby nam widzenie, a do biurka musimy mieć swobodny dostęp. Dobre planowanie jest niezwykle istotne – unikniemy wtedy takich wpadek jak kupno mebli, które nie będą pasowały do naszego gabinetu.

Biurko – najważniejszy mebel w gabinecie

Jeśli chodzi o meble gabinetowe, najważniejsze jest oczywiście biurko. Bez niego ani rusz! Wybierając biurko do pracy, zwróćmy uwagę na to, żeby było stabilne i nie chybotało się – praca będzie wtedy koszmarem. Ważnym kryterium jest również wielkość blatu. Jeśli do wykonywania obowiązków wystarcza nam laptop i kubek kawy – możemy pozwolić sobie na mniejszy stolik i oszczędzić miejsce, jeśli pracujemy jako programiści czy graficy i nie wyobrażamy sobie funkcjonowania bez kilku monitorów – siłą rzeczy potrzebujemy dużego blatu.

Jakie krzesło biurowe wybrać?

Komfort pracy w gabinecie w dużej mierze zależy również od krzesła biurowego. To musi być odpowiednio wyprofilowane i mocne, żeby było nam wygodnie. Najlepiej, jeśli daje możliwość regulacji i jest wyposażone w kółka – będziemy czuli się wtedy swobodnie i mogli bez problemu poruszać po biurze. Nie zapominajmy, że solidne krzesło do biura musi mieć również podłokietniki.

Inne meble gabinetowe

Co jeszcze przyda się w każdym biurze?  Z pewnością różnego rodzaju szafki i regały na książki i dokumenty. Muszą być mocne i wytrzymywać duże obciążenie. Dobrze, żeby część półek była otwarta i dawała szybki dostęp do papierów, a część pozwoliła rzadziej używane rzeczy ukryć przed wzrokiem współpracowników czy klientów.

Sprawdź też nasz inny portal:
Twój Piękny domek